VX

اکستریم VX یک شاسی بلند فول سایز با ساختار شاسی یکپارچه است. این خودرو بزرگ‌ترین Suv کمپانی چری بوده و پرچمدار شاسی بلند های این برند لوکس محسوب می‌شود. خودرو vx از نظر تکنولوژی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی در میان محصولات اکستریم در درده بالایی قرار دارد. در بازار ایران هیچ خودرویی نمی‌تواند در زمینه سطح امکانات و ایمنی با خودرو vx رقابت کند. خودرو وی ایکس دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آیسین است. موتور این خودرو توانایی تزریق مستقیم سوخت GDI را دارد. این خودرو می‌تواند 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو دو دیفرانسیل است و  طراحی کابین لوکس این خودرو ۷ نفره است و از باکیفیت ترین متریال ها جهت رفاه سرنشینان استفاده کرده است. ابعاد این خودرو 4970 میلی متر (195.7 اینچ) / 1940 میلی متر (76.4 اینچ) / 1795 میلی متر (70.7 اینچ) (طول/عرض/ارتفاع) با فاصله بین دو محور 2900 میلی متر (114.2 اینچ) است می تواند تا 7 نفر را در پیکربندی 2+3+2 جای دهد.

قیمت خودرو:

حدودا ۴.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

برند خودرو

حداکثر سرعت

۱۹۵ کیلومتر در ساعت

کلاس بدنه

SUV

تعداد سیلندرها

۴ سیلندر

حجم موتور

2000

سیکل ترکیبی مصرف

۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده
چین
نام خودرو
وی ایکس
نام انگلیسی خودرو
vx
شرکت گارانتی / خدمات دهنده
اکستریم

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه
SUV
وزن
۱۷۷۱ کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان
7 نفر
ابعاد و نوع لاستیک چرخ‌های جلو
ابعاد و نوع لاستیک چرخ‌های عقب

مشخصات فنی موتور

حجم موتور
2000
نوع موتور
توربوشارژر TGDI
تعداد سیلندرها
۴ سیلندر
تعداد سوپاپ‌ها
محل قرار گیری موتور
۱۶
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)
261 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)
400 نیوتون متر

مشخصات جعبه دنده

نوع جعبه دنده
گیربکس اتوماتیک8 سرعته جدید Aisin
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)
دو دیفرانسیل

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز
ترمز کمکی - ترمز اضطراری

سیستم تعلیق و فرمان

تعلیق جلو
مک فرسون
تعلیق عقب
سیستم تعلیق LINK - MULTI
نوع سیستم فرمان
فرمان CUT-D برقی حساس به سرعت دارای دکمه های لمسی و گرم کن فرمان

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت
۱۹۵ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
9.4 ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت
۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

کیسه‌های هوا (نوع و تعداد)
10 کیسه هوا استاندارد: راننده/سرنشین، جانبی راننده ، سرنشین جلو و ردیف دوم ، زانویی راننده کیسه هوای پرده ی جانبی برای ردیف دوم و سوم ، کیسه هوای مرکزی جلو
سیستم‌های پایداری و کمک راننده
سیستم‌های امنیتی و حفاظتی
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور - رادار خط خوان - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد و تصادف
سیستم فرمان و هدایت پذیری
فرمان CUT-D برقی حساس به سرعت دارای دکمه های لمسی و گرم کن فرمان
سیستم‌های تهویه مطبوع
تهویه اتوماتیک - تهویه سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویری
صفحه نمایش سه گانه پیشرفته - 23 بلندگو
سیستم‌های مولتی مدیا
سیستم صندلی‌های جلو
تنظیم برقی 6 جهتی برای صندلی سرنشین (باال و پایین / جلو و عقب / پشتی) - گرم‌کن صندلی جلو - سردکن صندلی جلو
سیستم صندلی‌های عقب
گرم‌کن صندلی عقب
سیستم آیینه‌ها
آینه بغل برقی - گرم‌کن آینه بغل
سیستم شیشه‌ها
سیستم روشنایی جلو
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال
سیستم خودران +2 همراه با 24 سنسور فعال
سیستم‌های کمک رانندگی
7 حالت رانندگی (snow /mud/sand/off-road/Eco / Sport /Normal )

خودرو VX یکی از خودرو های لوکس و مدرن برند اکستریم است. خود کمپانی این خودرو رابه یک جت بیزینس زمینی تشبیه کرده است. VX Xtrim یک شاسی بلند فول سایز با ساختار شاسی یکپارچه است. این خودرو بزرگ‌ترین SUV کمپانی چری بوده و پرچمدار شاسی بلند های این برند لوکس محسوب می‌شود. خودرو vx از نظر تکنولوژی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی در میان محصولات اکستریم در درده بالایی قرار دارد.

در بازار ایران هیچ خودرویی نمی‌تواند در زمینه سطح امکانات و ایمنی با خودرو vx رقابت کند. vx اکستریم بزرگ‌‍ترین خودرو منتاژ داخل نیز محسوب می‌شود. VX به عنوان یک اسیووی الکچری اکنون پرچمدار محصولات برند اکستریم بوده و می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مشخصات خودرو اکستریم VX برسی نمای ظاهری

در نمای جلویی خودرو چراغ ها و جلو پنجره بزرگ خودرو بسیار جلب توجه می کنند. در نمونه جدید اکستریم VX در جلو پنجره از خطوط افقی استفاده شده و در آن و درحاشیه های آن تزئینات کرومی دیده می شود. طراحی جلو پنجره با مش بندی Xشکل هم در این خودرو مشاهده می‌شود. در دو طرف سپر خودرو دو فرورفتگی وجود دارد که درون آنها دو چراغ ال ای دی گذاشته شده است. در قسمت پایین سپر خودرو نیز تزئینات کرومی به چشم می خورد.

وقتی از نمای جانبی به‌این خودرو نگاه می‌‍کنیم متوجه می‌شویم که آیینه های جانبی خودرو روی بدنه قرار داده شده اند و اطراف شیشه های جانبی خودرو کروم‌ کاری صورت گرفته است. در قسمت بالایی درب ها نیز یک خط کرومی دیده می‌شود که حس ظرافت را به بیننده منتقل می‌کند. 

این خودرو رینگ های ۲۰ اینچی با طرح الماس برش خورده دارد. در عقب خودرو چراغ ها ابعاد نسبتا باریکی دارند و در آن از الگوی به هم پیوسته بهره گرفته شده است. در کناره های درب صندوق خودرو دو چراغ شب نما گذاشته شده و در قسمت پایینی سپر خودرو یک دیفیوزر به چشم می خورد که روی آن چراغ مه شکن، یک نوار تزیینی و دو خروجی اگزوز کرومی دیده می شود.

خودرو VX بزرگترین خودرو منتاژ داخل محسوب می‌شود و حتی از نظر اندازه طول آن ۲۰ سانتی متر از تویوتا لندکروزر بیشتر است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری خودرو اکستریم vx به ترتیب ۴۹۷۰/ ۱۹۴۰/ ۱۷۸۸/ ۲۹۰۰ است.

طول ۴۹۷۰ میلی‌متر
عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر
ارتفاع۱۷۸۸ میلی‌متر
فاصله‌محوری۲۹۰۰ میلی‌متر
اندازه‌های خودرو وی ایکس

کابین و امکانات خودرو اکستریم VX

خودرو وی ایکس دارا کابین مدرن، لوکس و راحت است. vx یک خودرو ۷ نفره است و در نمونه ای از آن که در بازار ایران عرضه می شود صندلی های خودرو ترکیب ۲+۳+۲ دارد. هنگامی که وارد کابین این خودرو می‌شویم نخستین عاملی که توجه ما را جلد می‌کند نمایشگر بسیار بزرگ آن است که بخش بسیاری از داشبورد را به خود اختصاص داده است. داخل کابین این خودرو دارای ۳ نمایشگر مرکزی، سرنشین و پشت آمپر است و حتی محیط اطراف دریچه‌های تهویه را نیز پوشانده است. فرمان این خودرو هم طراحی دو شاخه و دی کات دارد و دارای دکمه های لمسی است و اهرم تعویض هم به سمت راست فرمان منتقل شده است.

اهرم تنظیم صندلی‌ها مانند خودرو های مرسدس بنز اهرم صندلی‌ها روی درها قرار دارد.صندلی های ردیف اول این خودرو علاوه بر سیستم تهویه، گرمکن و سردکن به عملکرد ماشاژ هم مجهز شده است؛ صندلی های این خودرو دارای تکیه گاه ساق پا برای سرنشینان است و دستیار صوتی قابل کنترل هم دارد. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شود. کنسول کنترل مرکزی جدید طراحی شده است و طرح چوبی درپوش کشویی کنسول وسط این خودرو موجب زیبا تر شدن کابین خودرو شده است.

کابین خودرو اکستریم وی ایکس ۲۳ بلندگوی اختصاصی دارد که آمپلی فایر ۱۰۰۰ واتی با قدرت فوق العاده هستندو حس وحال یک کنسرت زنده را به شما انتقال می‌دهد.

امکانات و آپشن های خودرو vx

امکانات ایمنی این خودرو شامل :شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای _ سامانه کنترل پایداری الکتریکی _ سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی _ رادار نقطه کور _ رادار خط خوان _ ترمز اضطراری اتوماتیک _ اخطار برخورد و تصادف

امانات رفاهی vx :سقف پانورامای برقی _ نور پردازی کابین _ نمایشگر مستقل شاگرد _ رینگ آلومینیومی _ درِ صندوق عقب برقی _ دنده پشت فرمان _ فرمان کمکی برقی _ تنظیم حالت رانندگی _ دسته دنده الکتریکی _ صندلی های ردیف اول و دوم برقی _ سردکن و گرمکن صندلی های ردیف اول _ حافظه صندلی راننده _ تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم – ۷ صندلی _ رانندگی خودکار بین خطوط _ کروز کنترل تطبیقی _ جلو آمپر دیجیتال _ تهویه اتوماتیک دوکاناله _ پاکسازی هوای کابین _ سنسور پایش باد تایرها _ فناوری LED چراغ ها _ سنسور نور _ سنسور باران _ نور بالای اتوماتیک _ تابلوخوان _ دوربین ثبت وقایع _ دوربین ۳۶۰ درجه

مشخصات فنی خودرو VX

خودرو اکستریم VX مجهز به موتور ۲ لیتری توربوشارژر TGDI است. که توانایی تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس اکستریم وی ایکس ۸ سرعته اتوماتیک AT است. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است که موجب شده سواری نرمی را در این کراس اوور به‌وجود آورد. این خودرو دو دیفرانسیل است که یکی از مزیت ها مهم این خودرو لوکس محسوب می‌شود.

برنداکستریم
مدل
VX
کلاس بدنهکراس اوور
حجم موتور ۱۹۰۸ سی‌سی
تعداد سیلندر۴ سیلندر
تعداد سوپاپ۱۶ سوپاپه
فناوری موتورتوربوشارژ
قدرت ۲۶۱ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۸٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۵ کیلومتر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدودیفرانسیل
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک
وزن۱۹۸۵ کیلوگرم
مصرف سوخت۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مشخصات فنی VX Xtrim